Az üzleti modellek radikális átalakítása – Hogyan szerezzünk versenyelőnyt egy forradalmian új világban? Ez a címe a Pallas Athéné Könyvkiadó gondozásában megjelent könyvnek, amelyet három kiváló szerző jegyez. Carsten Linz vállalatvezető (SAP), az innováció vezérelt üzleti modell változások szakértője; Professzor Günter-Müller-Stewens stratégiai menedzsmentet oktat és a St.Galleni Egyetem Menedzsment Intézetét vezeti; Alexander Zimmermann professzor pedig a szervezeti és stratégiai menedzsment elismert kutatója. Mindhárom szakembert ugyanaz a kérdés foglalkoztatta: hogyan lehet egy vállalat üzleti modelljét megújítani.

A több éves kutatómunkájuk esszenciájaként 2017-ben született könyv, tartalmazva több száz vállalatvezetővel folytatott eszmecseréjük eredményét és tapasztalatait, már magyarul is elérhető a téma iránt érdeklődők számára.
Napjaink folyton változó és megújuló világában a versenyelőnyhöz jutás a vállalatok életében a túlélést jelenti. Ahhoz, hogy a környezetben végbemenő változásokhoz sikerrel alkalmazkodhassanak, elengedhetetlen üzleti modelljük megreformálása.

A kötet szerzői több mint 380 vállalatot és üzletágat tanulmányoztak, több száz vezetővel folytattak egyeztetéseket. Már vizsgálódásuk kezdetekor felismerték, hogy a legtöbb vállalat egy korábban rögzült sémát követ és csak nagyon ritkán képes a teljes megújulásra. Ugyanakkor az is nyilvánvalóvá vált számukra, hogy a vállalatvezetők tudatában vannak annak, üzleti modelljük fokozatos finomítása nem elegendő a cég versenyképességének fenntartásához. Az egyetlen lehetőség: a radikális irányváltás.

Ennek megvalósításához a vállalatoknak el kell gondolkodniuk a korábban alkalmazott modellek átalakítási lehetőségein és fel kell mérniük azt is, hogyan tudják kezelni a változásokat. Az üzleti modellek radikális átalakítása című könyv kutatómunkája során a szerzők az érintett és a kötetben is bemutatott vállalatoknak segítséget is nyújtottak az irányváltáshoz, a gyakorlatban is végigkísérve őket az átalakítások folyamatán és nehézségein. E közös munka közben született tapasztalataikat osztják meg az olvasókkal, miközben gyakorlati példák segítségével mutatják be, hogyan tudnak a vállalatok az őket érő kihívásokra reagálni.

A könyv segítséget ad azoknak a vállalatvezetőknek, akik jelenleg élik át üzleti modelljük átalakítását és hasznos, a gyakorlatban is alkalmazható tudást nyújt a változások kezelése iránt érdeklődő szakembereknek egyaránt.

A kötet a kiadó honlapján, ide kattintva megrendelhető.